Tilgjengelighetserklæring

Denne tilgjengelighetserklæringen gjelder for nettstedet www.sharkclean.no (i det følgende også kalt "nettstedet"), som drives av SharkNinja Dokkveien 1, Oslo, 0250 Norge (i det følgende også kalt "SharkNinja", "vi" eller "oss").

Formålet med denne tilgjengelighetserklæringen er å gi informasjon om tilgjengelighetskravene som gjelder for nettstedet vårt, hvordan vi sikrer at nettstedet vårt oppfyller de gjeldende tilgjengelighetskravene, å gi en generell beskrivelse av tjenestene våre og beskrivelser og forklaringer som er nødvendige for å forstå hvordan tjenesten fungerer. SharkNinja ønsker å gi så mange som mulig mulighet til å bruke tjenestene og nettstedet. I den forbindelse er det SharkNinjas mål å gjøre nettstedet tilgjengelig slik at personer og kunder som på grunn av en eller flere funksjonsnedsettelser ikke ville kunne bruke nettstedet uten begrensninger, skal kunne bruke nettstedet og bestille våre produkter.

  1. Hvilke tjenester tilbyr vi?

    Nettstedet er vår nettbutikk for våre produkter og gir kundene mulighet til å bestille våre produkter på nettet når som helst på døgnet og inngå fjernsalgsavtaler med oss. Nettstedet er en nettbutikk som gjør det mulig for våre kunder å søke etter våre produkter, få tilgang til og lese våre produktbeskrivelser, få generell og detaljert informasjon om våre produkter, deres kvalitet, funksjoner, egenskaper, garantier og priser, legge utvalgte produkter i sin virtuelle handlekurv, legge inn en bestilling hos SharkNinja og betale direkte på nettet ved hjelp av betalingstjenesteleverandører som PayPal eller Klarna eller via kredittkort. På nettstedet vårt tilbyr vi salg av ulike produkter innen husholdningsapparater og forbrukerelektronikk, samt tilhørende reservedeler og tilbehør til disse produktene.

    I tillegg til å bestille og kjøpe våre produkter, kan du også registrere garantien din for produktet ditt eller kontakte vår kundeservice. Videre kan du kontakte oss for å utøve dine forbrukerrettigheter eller de rettighetene du har i henhold til garantien vår.

    Produktene som selges på nettstedet vårt er for øyeblikket ikke underlagt noen krav til tilgjengelighet og er derfor ikke fullt tilgjengelige.

  2. 2. Hvilken informasjon er nødvendig for at du skal kunne forstå utførelsen av tjenestene vi tilbyr, dvs. levering og bruk av nettbutikken vår?

    På nettstedet vårt kan kundene søke etter produktene våre i kategorier eller ved hjelp av søkefunksjonen vår ved å skrive inn søkeord. Ved å klikke på et produkt kommer kunden til en egen og detaljert produktside som inneholder en detaljert beskrivelse, viktige funksjoner, produktdetaljer, produktspesifikasjoner, produktomtaler, ofte stilte spørsmål om produktet, brukerveiledninger, relevant og nyttig tilbehør og en beskrivelse av hva som følger med når produktet bestilles gjennom vår nettbutikk.

    Hvis du ønsker å bestille et produkt, klikker du bare på knappen "Legg i handlekurven" på hver produktside. Produktet legges da i din virtuelle handlekurv. Når du åpner den virtuelle handlekurven din, vises en oversikt over handlekurven din som oppsummerer produktene i den virtuelle handlekurven og angir antall og pris for hvert produkt, samt totalpris, gjeldende moms og fraktkostnader. Hvis du ønsker å bestille og kjøpe produktene, kan du ganske enkelt gå videre til kassen, velge din foretrukne betalingsmåte på på neste side og oppgi leverings- og faktureringsdetaljer. Informasjonen som kreves for å legge inn bestillingen din hos oss, avhenger av hvilken betalingsmåte du velger. Noen av våre leverandører av betalingstjenester (f.eks. PayPal eller Klarna) fyller ut den nødvendige fakturerings- og leveringsinformasjonen basert på dataene som er lagret i deres systemer. Før du fullfører bestillingen din, anbefaler vi på det sterkeste at du kontrollerer nøyaktigheten av all informasjon som automatisk fylles inn av betalingstjenesteleverandøren, og korrigerer den om nødvendig.

    Hvis du oppdager feil i bestillingen din (f.eks. feil produkt, feil antall), kan du rette disse feilene i handlekurven, spesielt ved å justere antallet eller fjerne produktet fra handlekurven.

    Etter at du har lagt inn bestillingen din hos oss, vil du motta en e-post som bekrefter mottakelsen av bestillingen din og gir deg et sammendrag av den. Hvis du har forhåndsbetalt for produktene dine, trenger du ikke gjøre noe mer enn å vente på at vi pakker og sender bestillingen din.

    Du kan dessuten registrere dine kjøpte produkter for vår garanti ved å bruke lenken "Registrer min garanti" øverst på nettstedet. Hvis du klikker på denne lenken, vil du bli omdirigert til en annen side på nettstedet vårt der du må oppgi informasjon, inkludert navn, adresse, e-postadresse, informasjon om produktet du ønsker å registrere for garantien (for eksempel produkttype, produktmodellnummer, serienummer), kjøpsdato og hvor du kjøpte produktet. Når du har oppgitt den forespurte informasjonen og sendt inn din forespørsel om å registrere deg for garantien, vil vi vurdere om du er berettiget til garantien vår og sende deg en e-post om resultatet av vurderingen. Du finner mer informasjon om garantiens omfang og vilkår når du klikker på lenken "Om min garanti" på høyre side av nettstedet, dit du kommer når du klikker på lenken "Registrer min garanti".

    I tillegg kan du kontakte vår kundeservice via nettstedet vårt. Når du bruker lenken "Kundeservice" øverst på nettstedet vårt, viderekobler vi deg til en ny side der du kan velge blant emner som vi tidligere har mottatt forespørsler om og samlet relevant informasjon om. Hvis du ikke finner svar på det du lurer på, kan du ta direkte kontakt med kundeserviceteamet vårt når du klikker på fanen Kundeservice. Deretter kan du ringe vårt kundeserviceteam ved å bruke telefonnummeret som er angitt på dette nettstedet, eller sende oss en e-post ved å bruke "Kontakt oss"-knappen på denne siden.

    Det er også mulig for deg å åpne en kundekonto via nettstedet vårt, der adresseopplysningene dine og bestillingene dine lagres og lagres. Du kan gjøre dette enten under bestillingsprosessen eller direkte på nettsiden ved å klikke på "Registrer" øverst i høyre hjørne. Du vil da bli guidet gjennom registreringsprosessen, der du blir bedt om å oppgi e-postadresse og passord og eventuelt annen informasjon. Kundekontoen gjør det mulig for oss å identifisere deg igjen når du logger inn på kontoen din, og gjør bestillingsprosessen raskere, fordi du ikke lenger trenger å oppgi fraktopplysningene dine, med mindre du ønsker å bytte leveringsadresse.

  3. Hvilke tilgjengelighetskrav gjelder for nettstedet vårt, og hvilke tiltak iverksetter vi for å overholde disse kravene?
    1. Hvilke tilgjengelighetskrav gjelder direkte for innholdet på nettstedet vårt, og hvilke tiltak iverksetter vi for å overholde dem?

      Som leverandør av en nettbutikk er vi generelt forpliktet til å tilby og levere et nettsted som er gjort tilgjengelig på en konsekvent og adekvat måte ved å gjøre det synlig, brukbart, forståelig og robust.

      Operatører av nettsteder er forpliktet til å tilby nettstedet og dets innhold på en måte som er tilgjengelig via mer enn én sensorisk kanal. Vi arbeider for tiden med å forbedre og fullstendig endre oppsettet og utformingen av nettstedet vårt, slik at skjermlesere kan lese nettstedet og innholdet på det og gjøre det tilgjengelig for personer med nedsatt syn. Vi tilbyr allerede nettstedet vårt og innholdet og informasjonen som gis på det, med skrifttyper av tilstrekkelig størrelse og passende form og kontrast for å sikre at det er forståelig og robust. Denne effekten forsterkes ved at vi bruker et konsekvent, klart og enkelt språk, som samtidig sikrer at personer med kognitive funksjonsnedsettelser kan forstå informasjonen som gis på nettstedet vårt. Med oppdateringen av nettstedet vårt har vi på den ene siden til hensikt å forbedre oppfatbarheten, robustheten og forståeligheten av instruksjonene og de innebygde videoene våre ved å inkludere lesbare undertekster i disse videoene, og på den andre siden ved å gi lesbare beskrivelser av informasjon som vises som ikke-tekstlig innhold. Denne informasjonen vil skissere hovedelementene i det ikke-tekstlige innholdet. Når vi implementerer disse forbedringene, vil vi bruke tekster med passende skrifttyper, størrelse og form og bruke kontrast, noe som gjør den skriftlige informasjonen mer forståelig og robust.

      Når det gjelder teksten og informasjonen som vises på nettstedet vårt, bruker vi et konsekvent språk og en klar og logisk struktur for å beskrive funksjonen og egenskapene til produktene som tilbys på nettstedet vårt, samt skrifttyper av tilstrekkelig størrelse og passende form og kontrast. Teksten og informasjonen presenteres på en forståelig og lettfattelig måte, slik at den lett kan leses av alle som er interessert i å få informasjon om produktene vi tilbyr. Vi bruker også et enkelt og klart språk slik at alle kunder kan forstå informasjonen som gis på nettstedet vårt. Hver produktside på nettstedet vårt inneholder en kort beskrivelse av produktets viktigste egenskaper og funksjoner. Nøkkelbegrepene er allerede markert med fet skrift, slik at de er lett gjenkjennelige, og de viktigste egenskapene og funksjonene ved produktet er fremhevet for kunden uten å begrense muligheten til å se annen viktig informasjon. Produktene er inndelt i ulike kategorier, som hele tiden er tilgjengelige via den overskriftslignende navigasjonslinjen i øvre halvdel av nettstedet, slik at alle kunder når som helst kan veksle mellom de ulike produktkategoriene.

      For å sikre at også fremmedspråklige kunder kan bruke, lese og forstå nettstedet vårt, og for å bryte språkbarrierer, tilbyr vi lokale versjoner av nettstedet vårt som er tilgjengelige på de respektive nasjonale språkene. Dette omfatter for eksempel de tyske, franske, italienske, spanske og engelske versjonene av nettstedet vårt.

    2. Hvilke krav til tilgjengelighet gjelder for betalingsprosessen som tilbys på nettstedet vårt?

      Vi er pålagt å tilby betalingsprosessen på nettstedet vårt på en tilgjengelig måte. Dette innebærer blant annet at betalingsprosessen skal være tilgjengelig via mer enn én sensorisk kanal og på en måte som kan oppfattes.

      Vi tilbyr for tiden betaling via kredittkort, PayPal og Klarna. Både PayPal og Klarna oppgir på sine nettsider at de tilbyr tilgjengelige tjenester til personer med spesielle behov for tilgang. Begge tjenesteleverandørene oppgir også på sine nettsider at tjenestene deres støtter og er tilgjengelige for personer som bruker hjelpemidler som skjermlesere, og at de bruker tekster med passende skrifttyper, størrelse og form og bruker kontrast, noe som gjør informasjonen som gis, lettere å oppfatte. Begge tjenesteleverandørene gjør det dessuten mulig å navigere gjennom sine nettsteder og tjenester ved hjelp av tastaturet. Klarna opplyser også at deres tjenester og brukergrensesnitt støtter programvare for stemmegjenkjenning.

      Datainndatafeltene på nettstedet vårt er semantisk korrekt merket og indikative, og kan navigeres ved hjelp av tastaturet.

    3. Hvilke tilgjengelighetskrav gjelder for støttetjenestene som tilbys på nettstedet vårt og via telefon?

      Støttetjenester, for eksempel helpdesker, kundesentre, teknisk støtte og opplæringstjenester, skal gi informasjon om tjenestens tilgjengelighet og kompatibilitet med hjelpemidler i tilgjengelige kommunikasjonsmåter.

      Vi tilbyr allerede vår kundeservice, som inkluderer teknisk støtte (hvis det er mulig), via telefon, e-post og utvalgte meldingskanaler i sosiale medier. Du kan kontakte vår kundeservice ved å bruke telefonnummeret som er oppgitt i vårt juridiske avtrykk eller på vår kontaktside som du blir omdirigert til hvis du følger lenken til vår kundesupportside og klikker på "kontakt oss". Du kan også bruke e-postadressen som er angitt på denne kontaktsiden. I tillegg tilbyr vi muligheten til en enveis videosamtale med vårt kundeserviceteam.

      Vår kundeservice er godt opplært og kan gi mer informasjon om tilgjengeligheten til nettstedet vårt og dets kompatibilitet med hjelpeteknologier. Ettersom vi tilbyr kundeservice via telefon, video og e-post, tilbyr vi kundeservice gjennom mer enn én sensorisk kanal. I forbindelse med oppdateringen av nettstedet vårt har vi dessuten til hensikt å implementere en chatbot-funksjon som besvarer ulike spørsmål og, hvis du ikke får tilfredsstillende svar på spørsmålene dine, viderekobler deg til kundeservice via telefon eller andre kanaler der det er tilgjengelig.

  4. Hvordan kan du sende oss tilbakemeldinger og kontakte oss?

    Hvis du støter på barrierer eller har forslag til hvordan vi kan forbedre tilgjengeligheten, kan du kontakte oss ved hjelp av følgende kontaktinformasjon:

    E-post : [email protected]

    Telefon :

    Telefon : 800 24600Vi tar sikte på å svare på henvendelsen din innen 14 virkedager.

  5. Hvilken tilsynsmyndighet er kompetent, og hvordan kan du kontakte den?

    Hvis du ikke er fornøyd med svaret vårt, eller hvis du ønsker å klage på nettstedet vårt, kan du sende inn en klage til den kompetente tilsynsmyndigheten.

    Denne tilgjengelighetserklæringen vil bli oppdatert for å gjenspeile forbedringer og nye funksjoner.


Gjeldende status er juli 2025.